اخبار

آخرین اخبار انجمن پرنده شناسی و پرنده نگری طرلان

یادداشت تفاهم حفاظت از پرندگان شکاری در آفریقا و اوراسیا بین سازمان حفاظت محیط زیست وکنوانسیون حفاظت از گونه های مهاجر وحشی (CMS) به امضا رسید.

 در دومین روز برنامه های اولین نشست مشورتی - تخصصی پرندگان شکاری در استان هرمزگان که با حضور معاون محیط زیست طبیعی، مدیر کل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در جزیره قشم از 18 لغایت 20 اسفند درحال برگزاری می باشد، یادداشت تفاهم حفاظت از پرندگان شکاری در آفریقا و اوراسیا بین سازمان حفاظت محیط زیست وکنوانسیون حفاظت از گونه های مهاجر وحشی (CMS) به امضا رسید.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران ستادی و ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها، امضای یادداشت تفاهم میان سازمان حفاظت محیط زیست و کنوانسیون حفاظت از گونه های مهاجر وحشی را یک حرکت و همگرائی ملی و بین المللی در جهت حفظ این گونه های ارزشمند بر شمردند.

وی افزود؛ با توجه به تنوع اقلیمی که در کشورمان وجود دارد تاکنون وجود بیش از60 گونه از پرندگان شکاری در کشور ثبت شده است که نسبت به برخی از کشورها تنوع قابل ملاحظه ای محسوب می گردد و در این زمینه سازمان آمادگی لازم جهت همکاری با کشورهای همسایه، منطقه و نهادهای بین المللی را در زمینه مدیریت و حفاظت آنها دارد.   وی ابراز امیدواری کرد که در سالهای پیش رو سازمان حفاظت محیط زیست یک برنامه استراتژیک و مدون برای حفاظت از گونه های شکاری را دنبال کند و از آنجا که کاهش جمعیت و تهدید این گونه های ارزشمند نشان از بروز مشکل در کل اکوسیستم دارد مراقبت و حفاظت جدی این گونه ها را در دستور کار خود قرار دهد.

 دکتر کیخا خاطر نشان کردند با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای قوانین محیط زیست، الزامات حفاظت و مدیریت منابع زیست محیطی با تاکید بیشتری در قانون برنامه پنج ساله ششم تدوین خواهد شد.

گفتنی است این تفاهم نامه دارای سی و یک بند می باشد و با امضای این یادداشت تفاهم ایران به عنوان پنجاه و یکمین کشور عضو این یادداشت تفاهم در زمینه حفاظت پرندگان شکاری در آفریقا و اواسیا شناخته می شود.

گروه پرنده نگری و پرنده شناسی طرلان نیز به دعوت دفتر حیان وحش سازمان حفاظت محیط زیست در این برنامه حضور یافت و با ارایه گزارشی مشاهدات و پراکنش های پرندگان شکاری در کشورمان را معرفی نمود.

Tarlan Ornithological Society ©

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه پرنده‌شناسی طرلان است.
استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع و نام/نام‌های صاحبین آثار مجاز است.